dinsdag 7 juni 2011

Regelneef maakt een video


Als Opperregelneef van Workpatch wilde ik een video over werken met Workpatch. Daar had ik veel redenen voor en weinig budget. Een werkbare oplossing leek het maken van een video met behulp van stilstaande foto’s.

Op Workpatch vroeg ik om een model en een fotograaf. Ik was erg blij toen Judith model wilde zijn en haar vriend Marco de fotograaf. Ze zijn daar namelijk allebei heel goed in. Omdat zij leuke mensen zijn, en op de film komen cool is, wilde mijn dochter Ava ook meedoen. Ondertussen werkte ik met de jonge filmmaker Stef aan een script en planden we een zaterdagochtend in mei voor de opnamen.

In een vrolijke maar geconcentreerde sfeer werden die ochtend alle nodige foto’s gemaakt. Grappig was dat Stefano – een bij Marco logerende fotograaf – ook op de foto kon, zogenaamd als “dé fotograaf”.

Lastig

Lastig werd het toen de perfectionist in mij wilde sleutelen aan de voice-over, omdat ik verbetersuggesties kreeg op de eerste edit. Stefs eerste edit was slick, maar de tekst moest beter. En dan gaat alles schuiven: je mist een goede foto, het ritme van de montage klopt niet meer, de herziene tekst is ook niet je van het, en …

Maar goed, het is gelukt. Dank zij Workpatch, mag ik wel zeggen. En het was erg leuk om te doen. Waar de video over gaat? Kijk maar! En laat vooral je commentaar achter, daar leren we van. Want we hadden al bedacht dat we nu de op-17-na-beste promovideo voor Workpatch aan het maken waren. Zo haal je de druk van het perfectionisme een beetje weg.

Eerlijk gezegd: toen ik dit blogje schreef, was de video nog niet he-le-maal af. Er moest nog wat aan het geluid gesleuteld worden, en er moest nog een muziekje bij. Maar ik was zo blij, ik wilde ‘m aan je laten zien. Wat vind je? Kun je al Workpatchend zoiets regelen als een video maken of niet? Hier is 'ie:




Foto onder CC-licentie van nainx via Flickr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten