vrijdag 4 september 2009

Hoe ik bloggen ontdekte toen dat nog "in" was.


Begin 2008 begon ik mijn eerste blog op blogger. Hij heette "Creatieve Vakantie" en hij bestaat nog steeds [www.creatievevakantie.blogspot.com]. Ik maakte hem als de ultragoedkope website voor iemand met weinig budget. Een heel aardig iemand, die een creatieve vakantie aanbood (inderdaad), een week in mei 2008 in Spanje. Ik probeerde wat links te plaatsen en spendeerde een 100 Euro aan Adwords, waarvan 50 Euro met een cadeaubon van die firma met een grote G.

En verdraaid: er kwam bezoek. Er was geen mogelijkheid om online te boeken, maar je kon die aardige mevrouw bellen. Mailen kon je haar niet, dus als mensen wilden mailen, kwam dat bij mij terecht. Niet echt gebruiksvriendelijk. Soms werd er gemaild. Heel soms. Gebeld werd zij niet, behalve door mij, om te vertellen wie er gemaild had, en dat ze die kon bellen.

En verduld: er werd geboekt. Van de 8 of 10 mensen die via mijn mail-bemiddeling in contact kwamen met die aardige mevrouw, deden er 2 die vakantieweek. Voor een kleine 600 Euro, plus de reiskosten. Dat was dus zo'n 1150 Euro omzet voor circa 50 Euro cash. Leuke conversierate, als je het zo bekijkt.

Volgende keer vertel ik hoe ik bloggen herontdekte toen het al weer "uit" was.

1 opmerking: