vrijdag 25 december 2009

Majesteit, daarom juist!


De Koningin zegt vandaag in haar Kersttoespraak: Vroeger was er vrijwel overal burenhulp en vormde nabuurschap de basis van de samenleving. Men kende elkaar. Maar de moderne mens lijkt weinig aandacht te hebben voor de naaste.

Sociale behoeften

Als ik zo vrij mag zijn, Majesteit: verlenen u en uw buren elkaar wederzijds burenhulp? Ik neem maar aan van wel. Prachtig! Daarvoor ontwikkel ik dus Workpatch. Voor moderne mensen die in hun leven graag wat hulp ontvangen, en anderen hulp geven. Want de sociale behoeften waaraan u refereert, majesteit, zijn ook van onze tijd.

Is het immers niet zo, dat wij met Kerst veelal het gezelschap zoeken van onze familie? Maar dat wij op vele andere dagen van het jaar de koffie drinken, ons gesprek voeren en een zwaar bankstel tillen met onze buren? Met mensen die dicht bij elkaar wonen, die elkaar de hand reiken als dat nodig is. Die elkaar dat spreekwoordelijke kopje suiker te leen durven vragen.

Voorrecht

Dit is dan het voorrecht van hen die de mogelijkheid hebben gezien, gevonden, gemaakt om met hun buren in contact te komen. Daarover schreef ik ook op 22 december op dit blog.

Majesteit, Workpatch opent die mogelijkheden voor velen, met gebruikmaking van technologie. Ik hoop dat dit u tevreden zal stemmen en wens u een goede Kerst.

foto by zwolle@flickr.com_under_cc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten